Zuyd Hogeschool - IN THE MOOD Campagne

Hoe kun je studenten meer betrekken bij hun studie na twee jaar lockdowns en thuisonderwijs?

Na twee jaar Corona en thuisonderwijs voelen veel studenten zich minder verbonden met hun opleiding. Dat is niet gek, want ze waren ook lang niet fysiek aanwezig. Daarom doen onderwijsinstellingen hun best om studenten (weer) te betrekken bij hun studie. Niet alleen zodat ze vaker aanwezig in de les zijn maar ook om sociaal contact en een gezellige tijd onder studenten te stimuleren.

Zuyd Hogeschool merkt ook de negatieve gevolgen van de lockdown op haar studenten. Daarom vinden ze het tijd om studenten weer meer samen te laten komen, zowel binnen als buiten de opleiding. Ze moedigen studenten aan om zelf meer initiatief te nemen en leuke activiteiten te bezoeken óf zelf te organiseren. Een stageplek te vinden of een coaching gesprek met een hulpverlener aan te vragen als het even wat minder gaat.

Om studenten te informeren over de mogelijkheden die Zuyd biedt, ontwikkelden ze een online portaal waarop studenten alle informatie kunnen vinden. Om het platform en alle mogelijkheden onder de aandacht te brengen, werd Mockus gevraagd om een campagne met herkenbare stijl te ontwikkelen.

  • Campagnes
  • Online en Interactief
  • Fotografie
  • Identity design
Disciplines

Strategie & aanpak

Vanuit het haakje ‘mood’ en het inzicht dat studenten allerlei verschillende behoeftes hebben, ontwikkelden we de campagne ‘In the mood’ gericht op Zuyd-studenten tussen de 17 en 23 jaar. De campagne roept studenten op om weer terug in de stemming te komen door meer sociale activiteiten te ondernemen of zelf te organiseren.

Voor de campagnestijl en fotografie kozen we voor een uitgesproken en originele beeldtaal die dichtbij generatie Z-studenten staat. Namelijk: Analoog, ‘snapshot feel’, felle kleuren, echte studenten als model en herkende situaties en stemmingen. Naast een herkenbare campagnestijl ontwikkelden we nog diverse middelen voor festivals zoals een vouwkaart, vlaggen en kleurrijke sokken.

We’ve got your back. Zuyd Hogeschool helpt je om je plannen uit te voeren. Wat je mood ook is.

Middelen

  • Campagnestijl met herkenbaar beeldmerk
  • Fotografie
  • Postercampagne
  • Vouwkaart
  • Festival vlaggen
  • Kleurrijke sokken

Credits

Art direction: Sem Wigman
Vormgeving: Hendrik Jan Soet en Youri Beckers
Campagnefotografie
: Hannah Lipowsky
Styling
: Maxime Dohmen
Projectmanager: Eliza Marx

Wil je meer informatie over de case of wil je graag zelf aan de slag met je merk? Dat kan. Neem contact op met onze accountmanager Derk Zijlker en hij maakt graag tijd vrij voor een kennismaking.

Meer weten over deze case?