Theaterschool De Zuiderlingen

Nu het doek definitief is gevallen voor Kumulus, heeft de nieuwe theaterschool van Maastricht behoefte aan een eigen, herkenbaar gezicht.

Door het wegvallen van onze gezamenlijke huisstijl, zijn we op korte termijn op zoek naar een sterke eigen identiteit die onze creativiteit uitstraalt. Deze nieuwe huisstijl moet flexibele elementen bieden waarmee we zelf aan de slag kunnen.

  • Merkstrategie
  • Positionering
  • Website- en app development
  • Identity design
Disciplines

Theaterschool Zuiderlingen is de nieuwe naam voor de toneel- en theaterafdeling die voorheen onderdeel was van Kumulus, hét centrum voor kunst- en cultuureducatie in Maastricht. De verschillende disciplines konden gebruik maken van een collectieve identiteit, website en faciliteiten. Door zelfstandig verder te gaan onder een nieuwe naam, is het van belang dat de nieuwe organisatie zo snel mogelijk een sterke, eigen (visuele) identiteit en communicatiemiddelen krijgt. Centraal staat de website die als belangrijkste communicatiemiddel fungeert voor bestaande en nieuwe cursisten/ leden.

Nu de collectieve huisstijl is weggevallen, hebben we behoefte aan een sterke herkenbare eigen identiteit.

Middelen

  • Positionering
  • Branding
  • Identity design
  • Website

Strategie en aanpak

Na afloop van een intensief intakegesprek met de drie directieleden van De Zuiderlingen ging Mockus aan de slag met de merkidentiteit, archetype branding en positionering. Vanuit die basis ontwikkelden we een onderscheidende huisstijl en website met de mogelijkheid om online in te schrijven voor cursussen.

Intentiteit en Archetype

Missie

Wij zijn een thuishaven en een plek van vertrouwen waar iedereen zichzelf kan zijn. Wij geloven dat theater de beste expressievorm is om de verbinding te leggen tussen mensen, concepten, culturen en creatieve disciplines.

Archetype

De Matchmaker heeft het talent om in metaforen te denken en je te verwonderen. De Matchmaker, een sub-archetype van de Liefhebber. De Matchmaker wordt gekenmerkt door:

  • Openheid
  • Kruisbestuiving
  • Strategisch denken
  • Vertrouwelijkheid

Wil je meer informatie over de case of wil je graag zelf aan de slag met je merk? Dat kan. Neem contact met ons op voor een kennismaking.

Meer weten over deze case?