Door het wegvallen van onze gezamenlijke huisstijl, zijn we op korte termijn op zoek naar een sterke eigen identiteit die onze creativiteit uitstraalt. Deze nieuwe huisstijl moet flexibele elementen bieden waarmee we zelf aan de slag kunnen.
Theaterschool Zuiderlingen is de nieuwe naam voor de toneel- en theaterafdeling die voorheen onderdeel was van Kumulus, hét centrum voor kunst- en cultuureducatie in Maastricht. De verschillende disciplines konden gebruik maken van een collectieve identiteit, website en faciliteiten. Door zelfstandig verder te gaan onder een nieuwe naam, is het van belang dat de nieuwe organisatie zo snel mogelijk een sterke, eigen (visuele) identiteit en communicatiemiddelen krijgt. Centraal staat de website die als belangrijkste communicatiemiddel fungeert voor bestaande en nieuwe cursisten/ leden.
Na afloop van een intensief intakegesprek met de drie directieleden van De Zuiderlingen ging Mockus aan de slag met de merkidentiteit, archetype branding en positionering. Vanuit die basis ontwikkelden we een onderscheidende huisstijl en website met de mogelijkheid om online in te schrijven voor cursussen.
Missie
Wij zijn een thuishaven en een plek van vertrouwen waar iedereen
zichzelf kan zijn. Wij geloven dat theater de beste expressievorm is om de verbinding te leggen tussen mensen, concepten, culturen en creatieve disciplines.
Archetype
De Matchmaker heeft het talent om in metaforen te
denken en je te verwonderen. De Matchmaker, een sub-archetype van de Liefhebber. De Matchmaker wordt gekenmerkt door: