Elke woningcorporatie staat voor dezelfde uitdagingen: het veranderen van de perceptie dat woningcorporaties hun maatschappelijke rol uit het oog zijn verloren en veel geld hebben verdiend als projectontwikkelaar en 'stenenstapelaar'. Met als het gevolg dat elke woningcorporatie opnieuw op zoek moet gaan naar zijn identiteit en maatschappelijke rol.
In een participatief proces waarbij alle medewerkers van ZOwonen zijn betrokken, zijn we opzoek gegaan naar de unieke identiteit van de organisatie als basis voor de herpositionering. Na een intensief traject zijn we uitgekomen op het positioneringsstatement: ZOwonen bouwt aan mensen en wijken, een goed thuis is daarbij de basis.
We positioneren ZOwonen met het archetype van de 'Creator'. Als creator kijkt ZOwonen anders naar uitdagingen. Ze geloven in kansgelijkheid en vanuit dat principe werken ze aan het verbeteren van perspectief, bevorderen van zelfredzaamheid en het vergroten van participatie. Deze positionering en belofte werken we uit naar een meer eigenzinnige en excentriekere identiteit en we helpen de organisatie in het proces en de doorontwikkeling.
Een uitgesproken menselijke en empathische vernieuwde merkidentiteit die ZOwonen uniek maakt binnen het veld van de woningcorporaties.
Een toegankelijke website voor alle doelgroepen met verbetering van de service naar bewoners door middel van een slimme zoekfunctie, overzichtelijker woningaanbod en intuïtieve serviceformulieren.