Vidar

Hoe breng je vier verschillende organisaties met sociale voorzieningen, uit 3 verschillende gemeenten samen in één vernieuwde organisatie waarin alle stakeholders zich thuis en gehoord voelen?

Participatiebedrijf Westelijke Mijnstreek bestaat uit de sociale diensten van de gemeenten Sittard-Geleen, Stein en Beek, leerwerkbedrijf Vixia, het Participatiehuis en het WerkgeversServicepunt. Inwoners uit de regio kunnen bij deze organisaties terecht bij het vinden van werk, inkomen of arbeidsontwikkeling. Om inwoners weer sneller te laten terugkeren en participeren in de samenleving, hebben de partijen de ambitie om samen te gaan zodat er één herkenbaar loket ontstaat.

  • Merkstrategie
  • Positionering
  • Branding
  • Fotografie
  • Identity design
Disciplines

Strategie en aanpak

In een participatief positioneringstraject met medewerkers van het Participatiebedrijf ging Mockus aan de slag met de merkidentiteit, archetype branding en positionering. Vanuit die basis ontwikkelden we de vernieuwde corporate identity: een nieuwe huisstijl en unieke merknaam.

Een participatief positioneringstraject met medewerkers van het Participatiebedrijf

Middelen

  • Corporate identity: merknaam, logo en huisstijl en signing.
  • Het functionele ontwerp voor de Vidar website
  • Een feestelijk boek voor alle medewerkers
  • Lanceringsvideo met nieuwe merknaam
  • Online video's van medewerkers en kandidaten
  • Portretfoto's
  • Rondreizende foto expositie

Resultaat

Eén naam, een overzichtelijk en herkenbaar loket voor alle inwoners in de Westelijke Mijnstreek die bij de gemeente hulp zoeken bij werk of inkomen.

Wil je meer informatie over de case of wil je graag zelf aan de slag met je merk? Dat kan. Neem contact op met onze accountmanager Derk Zijlker en hij maakt graag tijd vrij voor een kennismaking.

Meer weten over deze case?