Born is van oudsher hét profmerk voor topsporters. Dat heeft voordelen maar ook nadelen. Het grootste voordeel is dat het merk kwaliteit garandeert, en dat is natuurlijk goed voor het imago. Een nadeel is dat de amateursporter zich niet goed kan identificeren met Born omdat hij of zij denkt dat het merk hoort bij topsport.
In de herpositionering gingen we van het oude archetype van de 'Held' naar het archetype van de 'Bondgenoot'. Vanuit het positioneringsstatement: 'Born is er voor jou, vanuit onze expertise kunnen we jou helpen jouw grenzen te verleggen', laten we zien dat Born altijd voor jou klaar staat, ongeacht of je nu een amateursporter of prof bent. In alle communicatie draait het om je eigen grenzen verleggen en geeft Born deskundig profsporter-advies.
Mockus koos voor een restyling van het merk. In communicatie draait het om de beleving van grenzen verleggen en sport, en zijn producten ondergeschikt. Op de website staat een uitgebreide adviestool hoe sporters om kunnen gaan met het bereiken van persoonlijke doelen en gezonde voeding.