Voor welke universiteit en voor welke opleiding aanstaande studenten kiezen, en of ingeschreven studenten zich in september daadwerkelijk melden, kan van details afhangen.
Om toekomstige studenten een goed beeld te geven over een specifiek Bachelor of Master-programma, kun je bij de Universiteit Maastricht, Student Ambassadors volgen. Op facebook en Instagram geven deze ambassadeurs een inkijkje in hun dagelijkse studentenleven en lichten ze het curriculum toe vanuit persoonlijke ervaringen. Daarnaast zijn ze via sociale media te benaderen voor uiteenlopende onderwerpen; van praktische vragen over huisvesting tot inhoudelijke vragen over het Probleem Gestuurd Onderwijs waar de Universiteit Maastricht voor bekend staat.
Voor de Faculteit Arts and Social Sciences (FASoS) maakten we 14 videoportretten waarin de ambassadors zichzelf voorstellen. Naast deze videoportretten, verzorgden we onder meer profielfoto’s, visitekaartjes, schreven we interviews uit en maakten we een online infopack.
Voor de Faculteiten Health, Medicine and Life Sciences (FHML) en Psychology and Neuroscience (FPN) verzorgden we voor 24 nieuwe ambassadeurs onder meer profielfoto’s, schreven we interviews uit over hun motivatie en hun ‘extra mile’, of hoe zij het verschil willen maken in hun werkgebied. Daarnaast gaven we dit jaar voor het eerst een masterclass over inzet social media en het gebruik van Instagram Reels.
Middelen