Poppodium Nieuwe Nor

Hoe kunnen we poppodium Nieuwe Nor als hét vernieuwende en verbindende pop-platform van Parkstad herpositioneren?

De Nor bestaat al ruim 50 jaar en is een begrip in Heerlen, Parkstad en ver daarbuiten. Met de heropening van de Nieuwe Nor in 2022, na een verbouwing van ruim twee jaar, wordt een nieuw hoofdstuk geschreven. Dit moment hebben ze aangegrepen om ons kritisch te laten kijken naar hun rol, hun ambitie en de manier waarop ze die willen uitdragen. Is het idee van een traditioneel podium nog wel van nu? En wat is popcultuur eigenlijk? En gaat dat alleen over muziek? We zochten het uit en brachten de visie tot leven.

  • Merkstrategie
  • Positionering
  • Branding
  • Campagnes
  • Website- en app development
  • Online en Interactief
  • Identity design
  • Ruimtelijk en 3D
Disciplines

Strategie en aanpak

In de herpositionering kwamen we na een gezamenlijk traject, onder begeleiding van merkstrateeg Sander Videler, uit op De Pionier. Vanuit het positioneringsstatement: De pionier is een baanbreker die moedig genoeg is om het bekende achter zich te laten en te ruilen voor de belofte van wat zou kunnen zijn. Dat betekent dat de Nieuwe Nor geen gebaande paden bewandelt, maar een eigen pad creëert.

De Nieuwe Nor heeft als missie om een centrale rol te spelen in het vernieuwen en beleven van Popcultuur in Parkstad. Hoewel 'popcultuur' voor iedereen een andere definitie heeft, zijn we erin geslaagd met moodboards en playlists van medewerkers de term van kaders te voorzien.

Resultaat

Mockus verzorgde een totale restyling met onder meer een nieuwe huisstijl met eigenzinnig lettertype dat we in ons atelier 'from scratch' ontwikkelden, een inspirerend platform als website dat meer te bieden heeft dan een lineaire ticketshop of concertagenda en een gecombineerd brandbook en stijlgids. Zelfs de knalroze signing op locatie hebben we zelf aangebracht.

Een nadrukkelijke vraag was om makkelijk in eigen beheer posters en andere middelen te kunnen maken. Zodat de klant niet vast zit aan een bureau of vormgever omdat de vele middelen die gemaakt moeten worden vaak snel klaar moeten en betaalbaar moeten blijven. We ontwikkelden daarom een online campagne generator. Originele bandfoto’s worden geüpload, informatie over het event komt automatisch uit de ticketshop en een op maat gemaakt systeem creëert uitingen, volledig in huisstijl. Inclusief fotobewerking. De generator levert vervolgens bestanden in verschillende formaten voor drukwerk, social media of narrow casting.

De Nieuwe Nor is het platform voor beleven en vernieuwen van popcultuur in Parkstad.

Middelen

  • Positionering
  • Huisstijl
  • Brandbook en stijlgids
  • Website
  • Poster generator
  • Narrow casting
  • Advies voor communicatiestrategie

Poster Generator

Wil je meer informatie over de case of wil je graag zelf aan de slag met je merk? Dat kan. Neem contact met ons op voor een kennismaking.

Meer weten over deze case?