Maastricht: Where heart meets matter

Hoe positioneer je Maastricht als de perfecte congresdestinatie op de internationale zakelijke markt en hoe vertaal je dit verhaal naar een vernieuwend digitaal bidboek?

Maastricht heeft een lange traditie in het organiseren van zakelijke events. De wereldberoemde kunstbeurs TEFAF is wel de bekendste. Maar ook op de internationale congresmarkt doet Maastricht al jaren mee. Om je als relatief kleine stad te kunnen onderscheiden van populaire reuzen als Parijs, Madrid en Londen, hebben het Maastricht Convention Bureau (MCB), MECC Maastricht en Marketing Maastricht hun krachten gebundeld. Samen gingen we op zoek naar het unieke verhaal dat congresdestinatie Maastricht in één keer op de internationale zakelijke kaart zet.

  • Positionering
  • Campagnes
  • Website- en app development
  • Online en Interactief
  • Film
Disciplines

Productie Mockus

Regie Sem Wigman
Cinematografie Dennis de Pijper & Kasper van 't Hoff
Montage Rick Bergmans
Geluid Lars Henderiks
Sound Design Roestvogel
Kleurcorrectie Shootby

1st AD Ina van Beek
Producer Neftali Cannister
Make-up/styling Yvonne Duut
Lighting technician Rick Bergmans
Lighting technician Giel Roggeveen

Strategie en aanpak

In een participatief positioneringstraject ging Mockus aan de slag met de merkidentiteit van MCB en MECC Maastricht. Op zoek naar de gezamenlijke kern, het DNA van beide organisaties. Om vervolgens samen over de positionering van congresdestinatie Maastricht na te denken. Wat maakt Maastricht nu de perfecte congresstad? Vanuit de positionering ontwikkelde Mockus een creatief campagneconcept met de boodschap: ‘Maastricht: Where heart meets matter’, en werkten we daarna verder aan een volledig gedigitaliseerd en modulair opgebouwd bidboek.

Middelen

  • Digitaal bidboek
  • Promotie video over destinatie Maastricht ‘Where heart meets matter’
  • 3 themavideo’s: 1) de stad, 2) het wetenschappelijke en innovatieve klimaat en 3) congres ervaring.
  • Beeldbank met sfeerfoto’s van de stad Maastricht
  • Animatievideo over bereikbaarheid
  • Diverse infographics over de stad en het wetenschappelijke klimaat
  • Copy
Maastricht: een historische stad met internationale allure, midden in Europa, waar innovatie en wetenschap floreren.

Resultaat

In een volledig gedigitaliseerd en vernieuwd bidbook en aan de hand van vijf video’s met in de hoofdrol Nederlands cabaretière, zangeres en actrice Yvonne van den Eerenbeemt, maakt de internationale zakelijke markt kennis met Maastricht: een historische stad met internationale allure, midden in Europa, waar innovatie en wetenschap floreren.

Wil je meer informatie over de case of wil je graag zelf aan de slag met je merk? Dat kan. Neem contact met ons op voor een kennismaking.

Meer weten over deze case?