Maastricht heeft een lange traditie in het organiseren van zakelijke events. De wereldberoemde kunstbeurs TEFAF is wel de bekendste. Maar ook op de internationale congresmarkt doet Maastricht al jaren mee. Om je als relatief kleine stad te kunnen onderscheiden van populaire reuzen als Parijs, Madrid en Londen, hebben het Maastricht Convention Bureau (MCB), MECC Maastricht en Marketing Maastricht hun krachten gebundeld. Samen gingen we op zoek naar het unieke verhaal dat congresdestinatie Maastricht in één keer op de internationale zakelijke kaart zet.
Productie Mockus
Regie Sem Wigman
Cinematografie Dennis de Pijper & Kasper van 't Hoff
Montage Rick Bergmans
Geluid Lars Henderiks
Sound Design Roestvogel
Kleurcorrectie Shootby
1st AD Ina van Beek
Producer Neftali Cannister
Make-up/styling Yvonne Duut
Lighting technician Rick Bergmans
Lighting technician Giel Roggeveen
In een participatief positioneringstraject ging Mockus aan de slag met de merkidentiteit van MCB en MECC Maastricht. Op zoek naar de gezamenlijke kern, het DNA van beide organisaties. Om vervolgens samen over de positionering van congresdestinatie Maastricht na te denken. Wat maakt Maastricht nu de perfecte congresstad? Vanuit de positionering ontwikkelde Mockus een creatief campagneconcept met de boodschap: ‘Maastricht: Where heart meets matter’, en werkten we daarna verder aan een volledig gedigitaliseerd en modulair opgebouwd bidboek.
In een volledig gedigitaliseerd en vernieuwd bidbook en aan de hand van vijf video’s met in de hoofdrol Nederlands cabaretière, zangeres en actrice Yvonne van den Eerenbeemt, maakt de internationale zakelijke markt kennis met Maastricht: een historische stad met internationale allure, midden in Europa, waar innovatie en wetenschap floreren.