Mockus maakt al een aantal jaren studentenwervingscampagnes voor verschillende faculteiten van Universiteit Maastricht. Hierbij spelen studentenambassadeurs van de vele programma's een centrale rol in alle PR en campagnes. De effectiviteit van ambassadeurs in het bereiken en informeren van nieuwe studenten heeft zich inmiddels bewezen.
De Psychologie- en Gezondheidsfaculteit kozen ervoor om hun krachten te bundelen om samen één gezondheidscampus neer te zetten: 'UM Health'. Om ook vanuit één centraal creatief concept hun studentenwerving op bachelor- en masterstudenten internationaal vorm te geven.
Gebaseerd op het principe van het 'see, think, do, care'-model
ontwikkelde Mockus een campagnelaag waarbij we toponderzoek gebruiken
als teaser. De creatieve strategie is gericht op het in beeld brengen
van échte health professionals die ‘the extra mile’ zijn gegaan. We
geven wetenschappelijke toponderzoekers verbonden aan UM Health een
podium om aankomende studenten te prikkelen en te inspireren om zich verder
te verdiepen in de diverse UM Health programma's. Visueel hebben we
deze campagnelaag gelijk getrokken aan het design en de stijl van de
centrale UM campagne 'Go the extra mile'.
In de communicatie zetten we enthousiaste studentenambassadeurs in, die
een jaar lang hun eigen ervaringen in een specifiek Health programma delen via hun
eigen social media kanalen. Deze aanpak werkt goed omdat aankomende
studenten zich erdoor voelen aangesproken. De studentenambassadeurs
hebben overtuigingskracht met hun authentieke verhalen en ervaringen.
Mockus ontwikkelende vanuit het uitgangspunt 'Go the extra mile' een creatieve doorvertaling en wervingscampagne naar het gezondheidsthema om aankomende studenten te inspireren voor de UM Health campus te kiezen.