Universiteit Maastricht - Faculty of Health & Psychology

Internationale Bachelor en Master wervingscampagne voor de Maastrichtse Health Campus.

Mockus maakt al een aantal jaren studentenwervingscampagnes voor verschillende faculteiten van Universiteit Maastricht. Hierbij spelen studentenambassadeurs van de vele programma's een centrale rol in alle PR en campagnes. De effectiviteit van ambassadeurs in het bereiken en informeren van nieuwe studenten heeft zich inmiddels bewezen.

De Psychologie- en Gezondheidsfaculteit kozen ervoor om hun krachten te bundelen om samen één gezondheidscampus neer te zetten: 'UM Health'. Om ook vanuit één centraal creatief concept hun studentenwerving op bachelor- en masterstudenten internationaal vorm te geven.

  • Branding
  • Campagnes
  • Online en Interactief
Disciplines

Strategie en aanpak

Gebaseerd op het principe van het 'see, think, do, care'-model ontwikkelde Mockus een campagnelaag waarbij we toponderzoek gebruiken als teaser. De creatieve strategie is gericht op het in beeld brengen van échte health professionals die ‘the extra mile’ zijn gegaan. We geven wetenschappelijke toponderzoekers verbonden aan UM Health een podium om aankomende studenten te prikkelen en te inspireren om zich verder te verdiepen in de diverse UM Health programma's. Visueel hebben we deze campagnelaag gelijk getrokken aan het design en de stijl van de centrale UM campagne 'Go the extra mile'.

In de communicatie zetten we enthousiaste studentenambassadeurs in, die een jaar lang hun eigen ervaringen in een specifiek Health programma delen via hun eigen social media kanalen. Deze aanpak werkt goed omdat aankomende studenten zich erdoor voelen aangesproken. De studentenambassadeurs hebben overtuigingskracht met hun authentieke verhalen en ervaringen.

De studentenambassadeurs hebben overtuigingskracht met hun authentieke verhalen en ervaringen.

Middelen

  • Social media campagne
  • Video's van UM Health ambassadeurs
  • Online advertenties
  • Campagnefotografie
  • Nieuwsbrief
  • Posters en flyers

Resultaat

Mockus ontwikkelende vanuit het uitgangspunt 'Go the extra mile' een creatieve doorvertaling en wervingscampagne naar het gezondheidsthema om aankomende studenten te inspireren voor de UM Health campus te kiezen.

Wil je meer informatie over de case of wil je graag zelf aan de slag met je merk? Dat kan. Neem contact met ons op voor een kennismaking.

Meer weten over deze case?