SAM&ZO

Hoe kunnen we voor dit bijzondere woonconcept nieuwe bewoners werven én een breed draagvlak creëren in de omgeving?

SAM&ZO is de droom van een aantal jongvolwassenen met een beperking en hun ouders. Deze jongeren wonen momenteel nog thuis, maar willen dolgraag zelfstandig wonen. Het allerliefst op een manier die past bij de toekomst die ze voor ogen hebben. Ze dromen van vrijheid, zelfstandig zijn en een eigen sociaal leven, midden in de maatschappij. Kortom, op eigen benen staan en van betekenis zijn.

  • Campagnes
  • Website- en app development
  • Online en Interactief
  • Film
  • Fotografie
  • Vormgeving
  • Copywriting
Disciplines

Strategie en aanpak

In opdracht van ZOwonen ontwikkelden we een communicatiestrategie met bijbehorende huisstijl voor dit bijzondere initiatief. Doel van de communicatiemiddelen is meervoudig: van informeren en werven van potentiële nieuwe bewoners (zowel met als zonder zorgbehoefte) tot het creëren van een breed draagvlak in de omgeving.

Ieders talent telt mee.

Een belangrijk uitganspunt van het woonconcept is dat iedereen mee kan en mag doen. De wederkerigheid in huis, maar ook met de buurt staat centraal. In de wervingscampagne gaan we dan ook op zoek naar mensen die iets goed kunnen of graag doen. Van een buurvrouw die graag pannenkoeken bakt tot een medebewoner die handig is met fietsen en van iemand die alles weet over GTST tot een buur die een kei is in Monopoly.

Via www.samenzo-wonen.nl vind je meer informatie over het project en houden we geïnteresseerden op de hoogte van de voortgang.

Op 25 november werd het project officieel en feestelijk gelanceerd met taart, (alcoholvrije) bubbels en ballonnen. Met drie toekomstige bewoners en hun ouders gingen we die dag een kijkje nemen op het terrein waar SAM&ZO gebouwd zal worden. Het gaat nu echt van start!

"Zonder ouders wordt een beetje spannend. Maar heel erg leuk."

Wil je meer informatie over de case of wil je graag zelf aan de slag met je merk? Dat kan. Neem contact op met onze accountmanager Derk Zijlker en hij maakt graag tijd vrij voor een kennismaking.

Meer weten over deze case?