Hoe vertalen we de nieuwe strategische koers van Boels naar een inspirerend en branche-onderscheidend merkverhaal en internationaal campagneconcept?
Mockus won de nationale aanbesteding en werkte dit communicatievraagstuk van strategie en concept tot aan de filmproductie uit.
'Boels, verhuurt bijna alles.' Zo stond de verhuurder decennialang bekend. De strategie waarbij het ruime productaanbod en productvoordeel voorop stond, werd herijkt. In een herpositioneringstraject kwam de expertise en hulpbereidheid van medewerkers bovendrijven. Het vertrekpunt voor de campagne is 'de Bondgenoot,' het logische branding archetype.
Boels heeft het volume, de kennis en de ervaring in huis om specialistische oplossingen te ontwikkelen voor bouw- en infraprojecten, om samen met klanten en machinebouwers na te denken over duurzaamheidsvraagstukken, veiligheid en innovatie. Zo kiest Boels voor intensievere samenwerking met opdrachtgevers. Als specialist op elke bouwplaats en in verschillende specialistische industrieën.
We positioneren Boels als 'de Bondgenoot' en gaan op zoek naar de menselijke maat. Partnership in elke mogelijke situatie wordt het visuele uitgangspunt.
Machines spelen een bijrol, de mensen staan centraal.
In lijn met de campagne-film maakte we een serie portretten die gebruikt worden als campagnedrager online en offline.
Productie: Mockus
Concept en regie: Sem Wigman
Camera director: Dennis de Pijper (Shootby)
Montage: Dennis de Pijper, Rick Bergmans en Sem Wigman
Fotografie: Kasper van 't Hoff (Shootby)
Sounddesign: Freek Philippi
Muziek: Mark Putz
Animatie: Luc Thijssen
Styling en make-up: Yvonne Duut