Universiteit Maastricht - UM Talks!

Hoe laat je nieuwe UM-studenten kennismaken met Maastricht?

De Universiteit Maastricht (UM) trekt jaarlijks 4500 nieuwe bachelor studenten aan van over de hele wereld. Ze komen naar Maastricht voor een opleiding en om er te wonen en werken. Oriënteren verloopt meestal via een open dag of online brochure, maar het blijft toch lastig om echt te ervaren hoe het is om in Maastricht te leven en studeren. Om die reden werden we gevraagd om een creatief concept te bedenken dat aansluit bij de 18-jarige studiekiezer en ze helpt bij hun studiekeuze.

UM Talks!

We kozen voor een video format waarin bestaande UM-studenten elkaar interviewen met behulp van vragenkaartjes. Vanuit hun ervaring als student reflecteren ze op hun leven in Maastricht, hoe het is om te studeren aan de UM en wat het studentenleven leuk maakt. De studenten delen handige tips en grappige anekdotes, waardoor de de video's een authentiek kijkje geven in het leven van de UM-student. Dit helpt met name de vele buitenlandse studenten die de UM aantrekt om kennis te maken met de studentenstad.

  • Campagnes
  • Film
  • Vormgeving
  • Copywriting
Disciplines

Concept

  • Interview in relaxte huiskamersfeer
  • 2 studenten interviewen elkaar met vragenkaartjes
  • Luchtige en inhoudelijke onderwerpen wisselen elkaar af
  • Elk gesprekje kunnen we monteren tot een korte 'short' van 40 sec
Studenten waarderen de authenticiteit van de video's, mede omdat het niet alleen de positieve maar ook de uitdagende kanten van studeren, wonen en werken in Maastricht laat zien.

Resultaat

Reacties van (aspirant-) studenten:

'Love this series!'

'Real insight into studying at UM.'

'I'm a fan.'

Bereik:

170.000 views op Instagram
3400 views op Youtube - shorts

Wil je meer informatie over de case of wil je graag zelf aan de slag met je merk? Dat kan. Neem contact met ons op voor een kennismaking.

Meer weten over deze case?