Schunck won als een van de grootste cultuuraanbieders in Parkstad de aanbesteding om penvoerder te worden naar het onderwijs en de cultuurpartners. Onderwijsorganisaties worstelen met het vormgeven van beleid en visie op cultuureducatie en vooral de kleine cultuuraanbieders komen te weinig in beeld. Er werd een aparte organisatie vormgegeven, gefaciliteerd door Schunck, die een onafhankelijke advies en loketfunctie kon gaan vormgeven.
Aan Mockus de vraag:
Groeien met cultuureducatie
Mockus ontwikkelde de campagne en het platform PIT cultuurwijzer. Dé plek voor cultuureducatie. De naam PIT staat voor energie, karakter, groei, ontwikkelen en leren/onderwijs en aanpakken. De ondertitel cultuurwijzer is een functionele uitleg van waar het 'cultuurloket' voor staat. Het wijst de weg in cultuureducatie, en daarbij word je van cultuur een stuk wijzer.
Productie Mockus
Animatie Luc Thijssen
Dankzij de PIT Cultuurwijzer kunnen scholen op één overzichtelijke en inspirerende plek terecht voor cultuureducatie. SCHUNCK wordt gezien als het eerste aanspreekpunt voor onderwijs.
Dankzij de creatieve campagne en de onderscheidende nieuwe identiteit heeft SCHUNCK een onafhankelijk gezicht als penvoerder gekregen.