Universiteit Maastricht - Faculty of Arts & Social Sciences

6 Maanden stilte na jouw aanmelding voor een nieuwe bachelor studie, hoe zorgen we eerder voor een digitaal welkom en minder late afhakers?

Maanden voordat het nieuwe academische jaar van start gaat zijn de eerste inschrijvingen en toelatingen vaak al afgerond. Nieuwe Bachelor studenten komen vaak ver van Maastricht vandaan. We zien dat studenten zich voor meerdere universiteiten aanmelden en soms pas laat de definitieve keuze maken om daadwerkelijk te komen. Dat komt onder andere doordat het moeilijk is om in de tussentijd een contact aan te gaan en warm te houden. We helpen aankomende studenten graag om eerder kennis te maken met elkaar, met de stad en informatie te delen over wonen, werken en studeren in Maastricht, zodat we mogelijke twijfels minimaliseren.

  • Campagnes
  • Online en Interactief
  • Film
Disciplines

Concept en script Sem Wigman en Marijn van der Heijden (Strictua)
Regie Sem Wigman
Co-productie Strictua
Camera Marijn Vanderheijden
Montage Miquel Steps
Vertaling Yvonne Koks

Oplossing

We opende een gesloten facebookgroep waar studenten al met elkaar in contact kunnen komen. We zorgen voor betrokkenheid door relevante content te delen en discussie en gesprek te faciliteren. We brengen studenten met elkaar in contact die een woning zoeken of we helpen de weg wijzen naar studentenwerk.

Bij deze faculteit past een creatieve en inspirerende vertelvorm. Medewerkers en sudenten heten je letterlijk welkom in jouw nieuwe 'community'.

Wil je meer informatie over de case of wil je graag zelf aan de slag met je merk? Dat kan. Neem contact op met onze accountmanager Derk Zijlker en hij maakt graag tijd vrij voor een kennismaking.

Meer weten over deze case?